Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
13.12.2008 13:10 - За хиксовете, игреците, неперовите числа и други функции, сложени пред ника в знак на лицем... съпричасност
Автор: solstafir Категория: Лични дневници   
Прочетен: 7811 Коментари: 18 Гласове:
2


Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg
Излезнала е някаква чатърска мода. Мине-немине време, някой с повечко свободно време се заслуша по новините, хареса си някоя от черната хроника и веднага си лепва един хикс пред (или зад) ника. И става [x]to4en_pi4. Или [x]Macka_na_mqsto.

Типично по студентски, типично по български - 8ми декември, след определено количество алкохол някакви бабаити решили да си премерят кой е с по-голяма компания и крайния резултат - единия от бабаитите вече е закопан. Типично за кретенски град, където съм имал нещастието да пропилея девет месеца от живота си. Да, нощната действителност - гърми чалга от някоя кръчма, от половината общежития, мине немине време и мине някой екзалтиран младеж, ревейки, че той бил, виждате ли, липсващото звено между човека и маймуната...
Да де, та обратно за хиксовете.

Една [x]приятелка преди няколко дни ми се разсърди много сериозно, защото й изложих позицията си, а именно, че това според мен е абсолютна лицемерщина, че показваш как си безсилен да направиш нещо, ама искаш да се чувстваш полезен, да храниш себе си с илюзията, че всъщност правиш нещо... И стана драма общо взето (жени), но не това ми е интересно в тази тема.

Абе хора стегнете се. Разбирам някакви тийнейджъри да се връзват на тези глупости, но хора доближаващи трийсетте години?! Може ли такова празноглаво следване на една идея, без грам да се замислите? Че каква съпричастност показвате? Лицемерна? Колко от вас, с хиксовете, отидохте сутринта, на студа, на протестното шествие? Колко от вас въобще знаят за какво става дума? Или понеже и другите имат хиксове - недай си боже аз да остана по-назад и да пропусна. Такова овчедушие не бях очаквал да видя от хора, които познавам от дълго време. И колко от тези хора реално знаят кой е тоя човек? И въобще, нека помогна малко на хората с хиксовете:

На всеки три минути един човек умира от спин. Ежегодно в България се самоубиват над 1000 човека. На всеки 3,5 минути на територията на ЕС умира по един човек в резултат от трудова злополука. В Европа на всеки 18 минути една жена умира от рак на маточната шийка, в България - това се случва по веднъж всеки ден. На всеки три минути в Африка умра дете, поради липса на нормално здравеопазване. В България на всеки 5 минути умира човек, докато такъв се ражда на всеки 7,4 минути. На всеки две минути дете умира от малария. Дневно в България умират 250 човека от инфаркт. Смятам, че няма нужда да продължавам. Искам да ви видя колко хикса ще си сложите в знак на съпричастност. Нали сте много съчуствени?! Подкрепете тази инциатива. Аз в знак на съпричасност дори ще си сложа f(x) пред ника си.

Да, много лоши неща се случват. Но само гадости ли ни предлага светът? Докато търсите нещо гадно, нечия трагедия, за да се причислите към ревящите с крокодилски сълзи - по същото време някъде се ражда нов живот, някъде хора създават такъв. Другаде някой среща любовта на живота си. В същия този момент поне един човек плаче от щастие. Искам да кажа, че вие избирате дали чашата е наполовина празна или пълна. И че се случват изключително много неща по широкия свят, но трябва ли да си наврете носовете навсякъде и да участвате там? Кому е нужно?

Ако умре ваш близък и видите някой, да имитира съчуствие, как бихте реагирали? Защото тоази хикс са просто три бита (или в зависимост от енкодинга) ненужна никому, най-малкото на умрелия, или близките му информация. А опитите да вбримчите още едиколко си хора реално не помагате. Ама хич. Нито ще върнете умрелия, нито ще намалите болката на близките му. Нито ще премахнете причините, които ще отнемат не един и два живота при същите обстоятелства. Приемете го, светът невинаги е прекрасен. Или като овце - следвайте кое е модерно и го спазвайте.



Гласувай:
2



Следващ постинг
Предишен постинг

1. анонимен - Пълна простотия
13.12.2008 13:37
Абсолютно си прав, от няколко дни не си бях пускал скайпа, и днеска сутринта гледам няколко човека с хиксове пред имената. Позаинтересувах се за кво става въпрос, а като разбрах, направо не можах да повярвам. Да се чуди човек да се смее ли, да плаче ли. Включително и хора на по 28 години, хора, живеещи в чужбина, абе нямам думи. Овце сме си и тва е...
цитирай
2. анонимен - хм....
13.12.2008 13:59
Няма ли да престанете да пишете само глупости и да си мислите че сте заничми с нещо ... на кого помагаш по този начин ... на себе си може би.
цитирай
3. samozamalko - хм...
13.12.2008 14:23
А ти на кого помагаш като си сложиш хикс пред името в скайпа? Ставаш ли по-значим(а) така? Освен за себе си?
цитирай
4. wanksta - :)))
13.12.2008 14:25
На мен пък ми допадна всичко,което е написано в тази публикация.И аз бих го казал по същия начин.Точно по този начин и аз имах противоречия с една приятелка,но тя в последствие осъзна,че съм прав.Браво ! :))
цитирай
5. анонимен - ...
13.12.2008 16:11
За x-овете може да си прав, но за част от нещата категорично не си. Оптимизмът и осънаването на факта, че черната статистика е нещо, което не може да се променя, но 2008-ма година си струва да искаш да промениш причините за нея, са две различни неща. Аз по принцип пиша объркано, но знам, че ме разбра. Нищо пък да не правиш, защото видиш ли, нищо няма да се промени, е също доста безумно.
цитирай
6. ivansavov -
13.12.2008 16:19
Поздрави за поста!Има чувства които са лични и няма нужда да стават обществено достояние.
цитирай
7. анонимен - Чудесен постинг
13.12.2008 18:08
Нямам какво повече да добавя,но си невероятно прав...
цитирай
8. solstafir - онуй... за оптимизЪмЪ...
13.12.2008 18:15
Не бе, не искам да слагаме розови очила. Нито пък да слагаме черни. Нека си гледаме живота и да спрем с боядисването.. Щото като отдаваме чак такова внимание на всяка гадост, която се случи - малко слагаме мрачните очила, като че ли...

Сетих се за още нещо - в древна Гърция е имало професия "оплаквач" - тоест хора, които срещу заплащане са ревали по погребенията (да де, ритгуалите, които са извършвали при раздялата с починал). Това с хиксовете ми прилича на това.
Само дето не им плащат :D
цитирай
9. voinyt - SAMOTNIQT_VOIN
13.12.2008 18:19
То тази мода из чатовете се появи още преди 4/5 години, когато масово вместо скайп се използваше мИРК. Доста голяма тъпотия която отдавна ми досажда, но вместо хората да се усетят отвреме и да се кажат "Чакай бе, аз в час ли съм, нормален ли съм, та повтарям чуждите тъпотии..." вместо това ги повтарят все по масово... Те това е...нашенският дух... Страшно сме единни...в простотиите...
цитирай
10. solstafir - за mIRC
13.12.2008 18:27
За mIRC не споменавай. Че си спомням как преди и по време на всеки мач на националния ни отбор по пародия с футбола, всеки беше с [BG] отпред, както и на всеки мач на любимия отбор. Но там спокойно някой кисел тип с операторски правомощия (като мен например) ще те изрита за спам, ако получи такова съобщение. Та... го нямаше момента "разпрати това на всичките си контакти, иначе няма да си съпричастен"...
цитирай
11. emil60 - Всеки си е башка луд, кой да му пречи!
13.12.2008 18:27
Понеже си общуваме няма начин и да мине без противоречия. Който иска да си слага Х, който ln X, който (а + ф). (a - ф) = а на квадрат минус ф на квадрат/виждате ли, като не мога да намеря командите,@ уф на минус трета/...! Важното е да има движение, на мен пък ми харесва...Даже веднаж в Цюрих щях да се запиша в управляващата социалистическа партия. Майтап да има... Ама ме разкриха по слабия немски... Нищо, като отида в Англия, консервотарите ме чакат... А какви консерви има там...И черна бира...
цитирай
12. lineff - Браво
13.12.2008 19:07
Рядко се гледа тука реално на нещата. Никой няма нужда от You are not alone-стил показни акции...
цитирай
13. kopi - [X]
13.12.2008 20:25
а какво помага червената лентичка на болните от СПИН; какво помагат свалените знамена в дните на траур на жертвите, заради които е траура? По твоята логика - нищо... Докато си слагаш хиксчето в скайпа се замисляш, поне за малко... а това понякога е достатъчно... Не разбирам защо трябва да сме показно различни и да критикуваме с такава острота една, колкото и символична да е, форма на съпричастност... А хиксът не означава, че чашата е наполовина празна... Означава че сме се замислили. И то против негативизма. Пишеш, че в същото време се ражда човек и т.н. Ако правилно съм разбрал тази част - идеята ти е да се търси положителното в нещата. Търси тогава и ти положтелното в модата на хиксовете. Агитираш против негативизма, а сам го проявяваш...
цитирай
14. анонимен - blondy
13.12.2008 21:48
Аз съм съгласна с kopi, не става дума за негативизъм, а съпричастност! Аз не съм в Бг в момента, но хикса, който съм поставила пред скайпа ника ми е знак на уважение към починалия студент. Изчетох всичките новини,които се изписаха в нета по повода, и макар да не мога да направя нищо конструктивно от 2000 км, то поне свеждам глава за малко.
цитирай
15. voinyt - SAMOTNIQT_VOIN
14.12.2008 00:41
Ами то, имайки предвид последните новини които чета от България, то вие не трябва да махате този (Х) он никовете си никога. Днес беше този студент, вчера беше дете, убито от майка си, онзи ден някой друг...Ама не, един се появява по телевизията, раздухва го нашир и надлъз с висок глас и ето...ние изведнъж ставаме съпричастни с момчето...зашо не сме такива и с останалите избити? Ами измрелите по пътищата заради некадърни шофьори...с тях защо не сме съпричастни...
Каквото и да ми говорите това си е чиста проба лицемерие, каквото е и споменатите от теб червените лентички срещу спина. Вместо да носите лентички научете хората да ползват презервативи и да ходят редовно на преглед, вярвай ми ще помогнете много повече отколкото веднъж годишно да носите лентики с мисълта- виж ме, аз съм съпричастен.
А за твое сведение- знамената се свалят в траур в знак на уважение, а не на съпричастност. Макар в днешно време май да не правим много много разлика.
цитирай
16. runner81 - Съпричастност
14.12.2008 11:17
не значи да си пуснеш кръв заради някой друг.
Нито да стоиш гладен понеже други гладуват.
Мед сестрите в Либия са отишли по собствено желание, но никой не стоя в затвора с тях, въпреки че цяла България бе съпричастна.
Болните от Спин деца не са болни понеже са забравили предпазните средства, те страдат заради чужди грешки.
В БГ заради чужди грешки някой ще си спи в леглото безнаказано. И ще се случват такива неща за в бъдеще! Което е по-лошото.
Съпричастност към чуждата загуба е нещо което човек сам ще прецени и изкаже (покаже). Ако някой е решил да сложи Х така да е, за теб f(x) явно върши работа, твой избор!
цитирай
17. solstafir - В отговор на zabavnata
15.12.2008 00:49
Драга ми госпожо, именно понеже ми е писнало от убийци по пътищата - когато един такъв се опита да ми отнеме живота - вместо да пиша тук, или да искам съпричастност в чат клиентите - обадих се на КАТ, разпитах какво трябва да направя и загубих няколко часа от живота си, за да подам жалба. (е, и в този блог е описано). И ще го правя всеки път.
Когато някой застраши моя живот, или този на мой близък - няма да се поколебая да подам жалба. Доста хора биха ме контрирали какво би свършила тази жалба - може би нищо, но ако повече хора започнат да действат така, може и полицията да започне да работи. Но понеже повечето хора предпочитат да се оплакват в чатовете и блогове, да си слагат хиксове и игреци, вместо да се опитат да направят нещо - системата не работи добре. Ще се движи ли добре кола, която не караш?
Срещу пияниците - много е просто - не пия. И до сега най-близкото до проблем с пияници беше няколкото случаи, когато съм викал полиция за да разтурят пиянски купони, пречещи ми да спя, още докато живеех в кретенс... простете, студентски град.
С наркоманите и дилърите - ами ако няма потребление за продукта им - няма да ги има и тях. А наркоманията е социален проблем (това е друга тема, за нея - друг път).
цитирай
18. анонимен - скрийнсейвър
26.02.2012 12:59
Спомням си ги тия хиксове, навремето, когато влизах по чатовете; все се намираше някой, който да ме подсети, че трябва да си сложа и аз хикс, понеже еди си какво. И на такива обикновено им отговарях, че в знак на траур ще спра да пиша, докато не ми се включи скрийнсейвъра.
Нещо като минутка мълчание в памет на ... каквото там се е случило.
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: solstafir
Категория: Лични дневници
Прочетен: 553607
Постинги: 7
Коментари: 361
Гласове: 39
Архив
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930